- Blue Vinyl
Limitiertes blaues Vinyl! Über vier Alben hinweg hat sich Pachyman als
meisterhafter Handwerker des Dub-Reggae bewiesen. Inspiriert von
Legenden wie King Tubby und Scientist, nutzt er Vintage-Equipment,
erschafft monumentale Klangwelten und versteht intuitiv die hypnotische
Kraft der Wiederholung. Mit 'Another Place' geht er einen Schritt
weiter: Er verbindet Dub mit den vielfältigen Einflüssen moderner Musik -
von der Synth-Pop-Ästhetik eines William Onyeabor und Yellow Magic
Orchestra bis hin zu den tiefen, atmosphärischen Klängen von Basic
Channel’s Dub-Techno. Ein Album, das Tradition ehrt und zugleich neue
Klangräume erschließt.
Nächster aufregender neuer Act bei Daptone nach Thee Sacred Souls & Jalen Ngonda! Vorhang auf für The Altons!Nach
mehreren äußerst erfolgreichen Singles auf Daptones Sublabel Penrose
Records, zusammen mit ihren Labelkollegen Thee Sacred Souls und Jalen
Ngonda, veröffentlichen The Altons endlich ihr Debütalbum Mitte Februar!Adriana
Flores und Brian Ponce teilen sich den Leadgesang auf dem Album und das
Zusammenspiel ihrer einzigartigen Klangfarben verleiht der Musik eine
emotionale Qualität, die in vielen der heutigen Soul-Veröffentlichungen
fehlt. Durchdrungen von stimmungsvollen Balladen, gefühlvollen,
tejano-geküssten Duetten und psychedelischen Bond-Themes - Heartache in
Room 14 ist auf dem besten Weg, eines der „must have“-Alben des noch
jungen Jahres 2025 zu werden!Limitierte Sky Blue Standard LP inklusive Downloadcode
Erweiterte Reissue des Brazil-Klassikers und zweitem Soloalbum des
brasilianischen Sängers und Schauspielers Seu Jorge von 2004 zum
20-jährigen Jubiläum. Der internationale Erfolg von CRU machte Seu Jorge
zum neuen König der brasilianischen Musik. Kurz nach Veröffentlichung
erschien der brasilianische Kultfilm "City of God", der ihn zusätzlich
als weltweit gefeierter Filmstar etablierte. Die neue Reissue enthält
mit "Carolina Carol Bela" einen bislang unveröffentlichten Bonustrack
aus den Originalsessions.
Download card included.
Ten years after our initial survey of Afro-Latin accented rhythm &
blues from the mid-century, Jazzman proudly presents a fourth
installment, packed with as many musical surprises as the first. With
music plucked from an era spanning the late 1940s into the early 60s,
Jukebox Mambo IV highlights yet again the unparalleled musical
creativity of the post war era, and shows how the infusion of afro-latin
rhythms was key to these revolutions.
Lovingly and painstakingly researched and curated, the album boasts 23
tracks, many previously uncompiled, touching on jazz, blues, doo wop,
calypso, rock & roll, gospel and more. Featuring individual track
notes for every song along with some never seen before photographs of
the artists, Jukebox Mambo Vol IV maintains the same high production
values of each previous volume, and indeed the wider Jazzman catalogue.
DL+Booklet
Less than a hundred miles inland from the capital city of Lima lies the
great Peruvian jungle, an untamed land of impenetrable forests and
endless winding rivers. In its isolated cities, cut off from the
fashions of the capital, a unique style of music began to develop,
inspired equally by the sounds of the surrounding forests, the roll of
the mighty Amazon and Ucayali Rivers, and the rhythms of cumbia picked
up from distant stations on transistor radios. With the arrival of
electricity, a new generation of young musicians started plugging in
their guitars and trading in their accordions for synthesizers:
Amazonian cumbia was born.Powered by fast-paced timbale rhythms,
driven by spidery, treble-damaged guitar lines, and drenched in bright
splashes of organ, Amazonian cumbia was like a hyperactive distant
cousin of surf music crossed with an all-night dance party in the heart
of the forest. While many of the genre’s greatest tracks were
instrumental, and others were simple celebrations of life in the jungle,
the goal of every song was to keep the party going.Radio stations in Lima remained unaware of the new electric sounds emanating from the jungle, but a handful of pioneeringrecord producers ventured over the mountain passes to the cities of Tarapoto, Moyobamba, Pucallpa – even Iquitos, a cityreachable only by boat or plane – and lured dozens of bands to the recording studios of the capital to lay down their besttracks. Although many became local hits, few were ever heard outside the Amazonian region … until now.With eighteen tracks from some of the greatest names in Amazonian cumbia, Perú Selvatico is both the improbable soundtrackto a beach party on a banks of the Amazon and a psychedelic safari into the sylvan mysteries of the Peruvian jungle.
Formed in 1980 by guitar prodigy Leonardo Vela Rodriguez, Sonido Verde
de Moyobamba created some of the hardest, craziest Cumbia to emerge from
the Peruvian jungle. With distorted, surf-addled guitar facing off
against lysergic organ and hyperactive tropical rhythms, Sonido Verde
conjured the organic sound of the dense forests surrounding their
hometown while riding their dance-party grooves to dizzying psychedelic
peaks.Compiled by Analog Africa, Sonido Verde de Moyobamba
presents eight ultra-rare tracks of guitar and organ madness drawn from
the band’s five albums recorded for Discos Universal between 1981 and
1987. Pressed on Sun Yellow colored vinyl, housed in a screen-printed
jacket and strictly limited to 2000 copies, Sonido Verde is a definitive
trip into the heart of the jungle.
"Havana Meets Kingston Part 2"ist
ein zeitloses Album, das keinem aktuellen Pop-Trend verfolgt. Der
modernste Track ist "Beat con Flow", ein sehr kubanischer uptempo
Disco-, Funk-, Soul-Hybrid mit Cimafunk, der inzwischen ein Superstar in
seiner Heimat ist.