Das dritte schwarzweiße Album ist da. Mit »Insomnia« bringen Trettmann
und KitschKrieg ihre Albumtrilogie zum Abschluss. Es geht darauf um
Trennung und die Liebe danach. Vor allem aber geht es um Menschlichkeit:
wie wir wurden, wer wir sind, und wie wir bleiben, wer wir waren.
Die zehn Songs auf ‹Insomnia« zeichnen einen Weg, der über Eskalation
und die Flucht in die Abgründe der Nacht führt, den genialen
Selbstbetrug des frischen Verliebtseins und Momente absoluter Klarheit,
wie sie nur entstehen können, wenn davor viel Nebel war. Es spricht für
Trettmanns Ausnahmebegabung als Songwriter, dass er darüber ohne jedes
Klischee singt, in einfachen, unverstellten Worten, aber nie banal,
sondern so, dass man sich darin wiederfindet, egal an welchem Punkt im
Leben man gerade steht. »Sänger für Eltern, Underdogs und Gangster«
nennt sich Tretti auf einem Song, und mal ehrlich: Wer könnte das sonst
von sich behaupten, ohne sich lächerlich zu machen?
Die Musik trägt ihn auf dieser Reise, wie es in der Vita des ewigen
Romantikers Trettmann immer der Fall war, egal ob die grad dolce war
oder eher bitter schmeckte. Sie hat ihm eine Identität gegeben und ihn
gerettet, wenn es eng wurde. Auf diesem Album beginnt sie düster, die
Musik, und klart dann auf, Song für Song, mit jedem einzelnen Schritt in
ein neues altes Leben. Die klanglichen Eckpfeiler sind dabei dieselben
geblieben: der neue Flex aus USA und UK, aus Accra und Montego Bay, aus
den Dancehalls in Jamaika und den Tanzhallen in Berlin. Als explizite
Referenzen aber treten sie auf ‹Insomnia« merklich in den Hintergrund
und machen Platz für eine universellere, eine noch größere Popsprache.
Das ist vielleicht die größte Errungenschaft dieser außergewöhnlichen
Kunstordner KitschKrieg und ihrer ungleichen Zusammenarbeit mit dem
Impulsmenschen Trettmann: ein Paralleluniversum innerhalb der deutschen
Musikwelt geschaffen zu haben, in dem Alter, Herkunft und biografische
Details kaum eine Rolle spielen...
When
Alfa Mist was a teenager, he was dabbling in hip-hop and grime. By the
time he got to college, he was teaching himself the piano and getting
deeply into jazz."A huge part of hip-hop is sampling, so I just used to
dig around and learned about so many different genres," he explains. "I
discovered jazz and started to listen to that." As well as falling head
over heels for the visionary work of Miles Davis, he became obsessed
with the atmospheric film scores of German composer Hans Zimmer. Alfa
Mist's own work is similarly soundtrack-worthy, creating a soulful vibe
packed with heady emotion. "I'm pretty dark as a person I guess, so
everything ends up sounding melancholy and reflective," says Mist. "I
want to make people feel something."
Das dritte Studioalbum „It’s Only Me“ des Rappers Lil Baby erscheint am 17.02.2023 erstmalig auf Vinyl!
Das Album erreichte 2022 Platz 1 der US-Charts und brachte Lil Baby die dritte Nummer 1 Chartplatzierung
in Folge ein, nachdem bereits 2020 sein Soloalbum „My Turn‘‘ und 2021 das Kollaboalbum „The Voice Of
The Heroes‘‘ mit Lil Durk die Spitze der Albumcharts erreichen konnten.
Wie schon bei Lil Baby’s bisherigen Alben arbeitete der Künstler mit namenhaften Produzenten wie Murda
Beatz, Lex Luger, Southside und Tay Keith zusammen. Als Featuregäste sind Rapgrößen wie unter anderem
Future, Young Thug oder Nardo Wick vertreten.
Das Cover verrät bereits die Thematik des Albums: Es zeigt Lil Baby in verschiedenen Altersstufen und
bietet eine visuelle Darstellung von Lil Babys Entwicklung vom 22 jährigen Newcomer zum erfolgreichen
Superstar.
Auch inhaltlich handelt das Album von Lil Baby‘s Wettbewerb mit sich selbst, wie beispielsweise seiner
Entwicklung als Künstler und Vater, daher auch der Titel: „It’s Only Me‘‘.
Trotz dieser Entwicklung und Veränderungen hält er den Kern seines musikalischen Selbst bei und erzählt
wie gewohnt auf stampfenden 808s mit seiner wechselbaren Stimme als Instrument untermauernd seine
ganz persönliche Geschichte.
Fans dürfen sich nun freuen: Das Erfolgsalbum wird ab dem 17.02 als schwarze Vinyl erhältlich sein und
23 Songs umfassen.
180g Vinyl
Limited Edition
Die Band um Sebastian Dürre aka Porky, Henning Besser aka La Perla
sowie Philipp Grütering aka Kryptik Joe hatte während der Pandemie mit
der Arbeit an dem neuen Album begonnen und die allgemeine Stimmung und
Atmosphäre jener frühen Pandemiephase hat sich ganz automatisch in Texte
und Musik der neuen Songs eingeschrieben. Deichkind sind also wieder da
– genau zur richtigen Zeit.
Die erste Singleauskopplung aus dem Album, der doppelbödige Song „In
Der Natur“, verbindet hintersinnige Jodelkunst mit abstrakter
Zivilisationskritik und zeigt: Die Gesellschaftskritik von Deichkind
funktioniert so gut, weil sie nicht von der Tribüne kommt und schon gar
nicht aus dem Elfenbeinturm. Deichkind meinen immer auch sich selbst,
wenn sie über die Zumutungen der Gegenwart spotten – und dabei wie im
Vorbeigehen noch die vermeintlich sperrigsten Themen in potenzielle Hits
kleiden, die man auf Anhieb mitsingen möchte.
Deichkind werden dabei immer besser, präziser, bissiger. Gut also,
dass es endlich wieder los geht. Mit dem achten Deichkind-Album und
einer Tour im Sommer 2023.
Wenn eines fernen Tages bei Grabungen im größten Baumschulgebiet Europas
eine rostige goldene Schallplatte ausgebuddelt wird, stammt die
womöglich aus einer elterlichen Glasvitrine der drei Flitzpiepen von
Gruppe Fettes Brot. Als gesichtsbekannte Kinder der nord-westlichen
Hamburger Suburbs nahmen die drei Mikrophon-Jongleure ihre fixen Erfolge
seit dem hinteren Ende des 20. Jahrhunderts mit demselben Zwiespalt aus
Scham und Erregung hin, der schon ihre disparaten Vorgänger
ausgezeichnet hatte: Gleichermaßen mit Rap (De La Soul, Run DMC) und
Punk (die Ärzte, Rio Reiser) gewässert, wuchsen ihre Bäumchen manchmal
so hoch in das Land der MTViva-Riesen, dass ihnen nur noch schwindelig
wurde beim Runtergucken auf die heile kleine Vorstadtwelt, wo tief im
Underground ihre Wurzeln steckten. Hinter ihrem Rücken
bewunderte die Competition schon früh ihr Talent, umwerfende
Rap-Dramoletten wie 'Jein' zu droppen, um sie sogleich bitter für ihren
Un-Ernst beim Einhalten der 'reinen Hip Hop-Lehre' kleinzuquatschen.
Elegant im Zick-Zack unter dem Radar dieser prüden Gralshüter fliegend,
hielten sich unsere drei Helden stets an die oberste Direktive von
Soul-Rebel Swamp Dogg: 'I'm not selling out, I'm selling in!'. Als
Reaktion auf die sauertöpfigsten Anfeindungen gelangen ihnen dann mit
Protestsongs wie 'Schwule Mädchen' oder Battle Raps wie 'Da Draussen'
gleich noch grössere Würfe. Auf einen funky shaker wie 'eManuela' folgte
direkt eine ethisch-moralische Selbstkasteiung wie 'An Tagen wie
diesen', worauf sie einen tödlichen Bouncer über die wachsende eigene
Impotenz im Auge unserer hypersexualisierten Konsumhölle folgen liessen:
'Bettina, zieh dir bitte etwas an'. Mit wilden Trojanischen
Pferden in die Top 3 galoppieren, wer konnte das sonst schon? Fast 30
Jahre dauert nun ihre Hitstory, die Ende 2023 einen konsequenten
Abschluss findet. Fettes Brot is history. Hier sind die wichtigsten
Artefakte aus ihrer Epoche. Zum ersten Mal auf einem Greatest Hits-Album
vereint.
Repressed! Illmatic, the 1994 studio debut of Nasir "Nas" Jones, was
more than just a critical success for the Queensbridge-based rapper. At a
time when East Coast hip-hop was increasingly being taken less
seriously than their West Coast counterparts, Illmatic's raw jazz and
soul-based production, dire atmosphere and lyrics, coupled with Nas'
uncompromising flow was integral in restoring interest in the East Coast
as a hotbed of hip-hop artistry. Along with key releases from Wu-Tang
Clan and Notorious B.I.G.,it shifted attention away from the funky,
dayglo synth-based G-funk coming out of California and back to the grimy
streets of New York. After such an unprecedented debut record,
expectations were understandably high for Nas' follow-up. What came next
threw critics and fans for a loop, but was no less influential than
Illmatic, and would become the most commercially successful album in the
entirety of Nas' discography. The 1996 sophomore follow-up was titled
It Was Written, and in contrast to the urban bleakness of his debut, had
Nas dipping his toes into the world of mafioso rap. Amidst production
from heavy hitters like Trackmasters, Dr. Dre, L.E.S., Havoc of Mobb
Deep, and Illmatic-collaborator DJ Premier, among others, Nas weaves
evocative narratives of gang warfare, downtrodden neighborhoods, drug
deals gone awry, and gangsta triumph, against a backdrop of samples from
Sam Cooke, Etta James, the Isley Brothers, and even Chuck Mangione. It
Was Written was not hard up for top-tier guests either, featuring major
guest turns from Lauryn Hill and Joel "JoJo" Hailey of K-Ci & JoJo.
It also introduced the world to The Firm, the brief Nas-led supergroup
featuring rappers AZ, Foxy Brown, and Cormega. It even managed to cause
some minor controversy in the hip-hop community for its collaboration
with West Coast producer Dr. Dre, at a time when the East Coast/West
Coast rap feud was reaching a fever pitch, briefly attracting the ire of
one Tupac Shakur. Not only was It Was Written received warmly by
critics, but became a major commercial success, reaching the top of the
Billboard 200 charts, reaching platinum sales status four times, and
alongside albums like Raekwon's Only Built 4 Cuban Linx, helped usher in
the era of mafioso rap in the mainstream. It rendered chart hits out of
singles like the Eurhythmics-mimicking "Street Dreams", and the
Grammy-nominated "If I Ruled The World (Imagine That)", and proved to be
a major influence on artists like Kendrick Lamar, Lupe Fiasco, and many
more.
Knapp 17 Jahre nach Teil I widmet sich Curtain Call 2 dem
wortgewaltigen Output, welchen der legendäre Detroit-MC seit 2006
veröffentlicht hat: Sämtliche Highlights ab der Relapse-Ära bis zum
jüngsten Music To Be Murdered By – Side B-Album vereint das
neue Best-Of-Album – neben den Keytracks der Soloalben auch diverse
Seitenprojekte, Gastauftritte und sogar Soundtrack-Songs.
In the Beginning (Vol. 2) continues the treasure trove of the early
works of Declaime & Madlib, the longtime collaborators who helped
usher in a new sound and style from the city of Oxnard, Calif. This
collection is brimming with previously unheard tracks from this
beyond-creative duo that blends hip-hop with funk, jazz, soul, and
psychedelia to lay the groundwork for so many other emcees and
producers.For Declaime (a/k/a Dudley Perkins), this series
serves as a way to honor his friends and the city that raised them. He
shouts out names like The Almighty Metaphor (aka MED), Oh No the
Disrupt, DJ Romes, Kazi, and more, who he says “created a lane for the
city of Oxnard to get the recognition it deserves.” Some of them make an
appearance in one form or another on this collection, too—Romes, for
example, mastered the project—that compiles 10 previously lost tracks
that were recorded from 1993 to ‘96.In The Beginning (Vol. 2) is
entirely produced by Madlib, who provided all the cuts as well. His
instrumentals are on that raw and dusty vibe as they move freely through
genres and sounds, like on standout cuts “Bandwagon,”WLIX,” and “Signs
(feat. Wildchild).” Those are all highlights for Declaime, too, and they
demonstrate his ability to blend his observations of the world with
bravado and third-eye insights. Even as young kids just getting their
feet wet in the studio, these two were firmly on their path.
Following several tragedies in his personal life, New York rapper El
Gant had a decision to make—face those losses head on or bury them deep
within. Luckily for us, he chose the former. The result is O.S.L.O., the
emcee’s most gripping and personal project yet. It’s also his most
relatable, because it shows what we’re all capable of when we’re
equipped with the right tools to cope and, in El Gant’s case, transform
that tragedy into something powerful.The album arrives nearly a
decade after his previous solo effort, 2014’s great Beast Academy, and
after several years spent touring and recording with his group, Jamo
Gang, with Ras Kass and J57. Despite the highs associated with that
time, El Gant also experienced major personal losses. In particular, he
lost three close friends—The Last Original, Bones, and Jim Misa—all of
whom had a major impact on his life and career. In fact, the album’s
title, O.S.L.O., references the Last Original, because it’s an acronym
for “Our Sun the Last Original.”But it wouldn’t be an El Gant
project without some straight-up dope hip-hop, too. Tracks like “Avirex
(feat. Innocent? & King Magnetic)” and “Chromed Out (feat. Ras Kass
& Planet Asia)” are absolute bangers filled with shape-shifting
flows and crazy wordplay.There’s a reason for these tonal
shifts, too; El Gant didn’t want to simply create a linear album. “I
want to take the listener on a few ups and downs, just like life does
for most of us,” the emcee says. It’s those qualities that make O.S.L.O.
so immediately satisfying, and why it’s his most accomplished work to
date.
Blue / White Swirl Vinyl
A Breath of Fresh Air is the triumphant, inspiring new album from Bread
of Kaliwild, a longtime staple of the underground rap scene who
continues to grow and shine as an emcee. And while he certainly made
waves with the release of his solo debut, Daily Bread in 2019, Bread is
on another level with the ten tracks on this project. It’s all part of
his plan to capture the sound he loves and holds so dearly, all while
pushing himself as a lyricist.Specifically, the L.A. rap staple
calls out “What Love Is” as one of his favorite lyrical moments, and
it’s easy to see why when you hear it. During the third verse, he shows
love to his children in a creative and heartfelt way like only he can.
“What Love Is” is also one of several collaborations between Bread and
living producer legend Nottz, one of the emcee’s go-to producers. The
two linked for Daily Bread and kept creating magic for their tracks
together on this record. Whether it’s on the politically charged “Eye 4
Eye” or on the moving Guru tribute “Nice Like That” (feat. Big Shug),
Bread and Nottz are a force.The Kaliwild rapper’s ear for
production doesn’t stop there, either. His two other
collaborators—beatsmiths Noah Ayala and Therealasethic—provide a wealth
of warm, head-nodding instrumentals for Bread and his guests. Just
listen to “Godz Return,” a funky West Coast banger produced by Ayala
that also features Planet Asia. Or head to the Bay Area on “Feels So
Good,” which boasts Therealasethic’s shimmering production and guest
vocals from Keak da Sneak, URG7, and Gemini.There’s so much to love about A Breath of Fresh Air, though the most remarkable aspect may just be Bread’s passion.
Wu-Tang Clan’s own Cappadonna connects with acclaimed producer Stu
Bangas for a lyrically potent, sonically raw new album, 3rd Chamber
Grail Bars. The album follows strong 2021 releases from both artists,
Donna’s Black Tarrzann and Stu’s Deathwish, and it represents the
emcee’s first full-length collaboration with a single producer. The
result is a tight, cohesive listen full of sharp verses, neck-snapping
instrumentals, and some stellar guest features.The two first
worked together on the Wu rapper’s 2013 album, Eyrth, Wynd & Fyre,
when Stu produced a pair of notable cuts (“We Hood Rich Now” and
“Chains”). “I knew that he was feeling the beats,” Stu said. “And I saw
an opportunity to reach out to him and took it.” They reconnected via
industry A&R, M-Eighty, who provided Donna with a folder of
instrumentals from the producer. And for the emcee, the timing was
perfect because of how the beats “fit my mood and energy in the moment.”The
energy is one of a time-tested lyricist with a lot on his mind—and
plenty of clever ways to get his point across. You can hear that on the
piano-laced, eerie “Continuous Threat” with Planet Asia, as well as the
straight-up dope “Tryna Survive” featuring ILL BILL. Both tracks
showcase Donna’s gifts with the pen as well as his talents as a
collaborator. Other standouts include the raucous “Bring It Out,” which
also happens to be Stu’s favorite cut on the LP. “I love everything
about it—the beat, the intro, the subject matter of the verses, the raw
hook, all of it,” he explained.As you’ll hear on the album, it’s
clear that it was created not only for the love of the culture, but
also out of mutual respect for the other artist. Stu referred to 3rd
Chamber Grail Bars as “a life goal of mine that I have checked off,”
while Donna had glowing praise for his collaborator. “Stu’s catalog may
be as great, iIf not greater, than any producer I can name,” he said.
Der in Berlin lebende und in Casablanca geborene Multi-Instrumentalist
und Produzent Saib präsentiert auf seine LP "Unwind", eine sonnige,
tropisch angehauchte Klangreise mit Features von Hip Hop OG Masta Ace
und dem Rotterdamer Produzenten ØDYSSEE.
Die Violinistin, Sängerin, Songwriterin und Produzentin Sudan Archives
ist zurück mit ihrem zweiten Album Natural Brown Prom Queen, dem
Nachfolger ihres erfolgreichen Debüts Athena.Mit seinen 18 epischen
und ambitionierten Tracks zeigt Natural Brown Prom Queen eine neue Seite
von Sudan Archives: Brittney Parks oder Britt, das Mädchen von nebenan.
Und erkundet Themen wie Rasse, Weiblichkeit und Familie.Enthalten auf dem Album sind auch die Singles "Home Maker" und "Selfish Soul".Erst
kürzlich konnte Sudan Archives mit zwei Coverversionen von sich reden
machen. Dem Song Heart, erschienen auf Neneh Cherrys Cover-Album The
Versions, und Dogtown, zu hören auf Ocean Child: Songs of Yoko Ono
(beide 2022).
34,90 €*
Foundation Modal
This Modal is powered by moori Foundation
Diese Website verwendet Cookies, um eine bestmögliche Erfahrung bieten zu können. Mehr Informationen ...