Formed by drummer Bill Curtis in 1970, The Fatback Band started off as a
funk band although when disco began to break in 1974, they added that
four-to-the-floor wrinkle to their sound to serve up some classics. In
1975 Fatback released both their fifth and sixth albums - "Yum Yum" and
"Raising Hell" - in the same year. Although singles had been released
Stateside as early as 1971, it was not until 1975 that Fatback began to
appear on singles here. Their third UK 7" - 'Yum Yum (Gimme Some)' - got
to number 40 in the UK charts in August. Later in November, 'Are You
Ready (Do The Bus Stop)' got to number 18, which helped propel the
"Raising Hell" LP into the top 20. This album also spawned the Top 10
hit 'Spanish Hustle' in early 1976. Both "Yum Yum" and "Raising Hell"
have been out of print on vinyl for decades. These new editions allow
funky Fatback fans to drop the needle and get back into the groove
When
Alfa Mist was a teenager, he was dabbling in hip-hop and grime. By the
time he got to college, he was teaching himself the piano and getting
deeply into jazz."A huge part of hip-hop is sampling, so I just used to
dig around and learned about so many different genres," he explains. "I
discovered jazz and started to listen to that." As well as falling head
over heels for the visionary work of Miles Davis, he became obsessed
with the atmospheric film scores of German composer Hans Zimmer. Alfa
Mist's own work is similarly soundtrack-worthy, creating a soulful vibe
packed with heady emotion. "I'm pretty dark as a person I guess, so
everything ends up sounding melancholy and reflective," says Mist. "I
want to make people feel something."
CR00539
50TH Anniversary Edition
To celebrate the 50th anniversary
of the iconic Wattstax event that took place at the L.A. Memorial
Coliseum on 20th August 1972, Stax Records reissues "Wattstax: The
Living Word". These two LP's are cut from the original tapes by Chris
Muth and feature performances by Isaac Hayes, The Staple Singers, The
Bar-Kays, Rufus Thomas, Carla Thomas, Albert King and more.
Liner notes reference the New Orleans Funk series as well as Saturday Night Fish Fry (New Orleans Funk And Soul) and New Orleans Soul (The Original Sound Of New Orleans Soul 1966-76), previously released on Soul Jazz Records.
Arthur Ponder, a life long Macon, Georgia resident, started his singing
career in the 60s replacing Otis Redding in Johnny Jenkins & The
Pinetoppersafter Otis went solo. Although he gigged extensively, he did
not actually make it onto a record until around 1970. Presented here, we
have mostly his 80s Modern Soul output Solo and with local group Side
Show, some with was released on 45 others remain unreleased till now.
Special thanks to Angelo Angione who went above and beyond to help with
this project and Arthur Ponder - The Prince of Georgia Soul.
'For Dancers Forty' feiert 40 Jahre seit der bahnbrechenden LP 'For
Dancers Only', und greift wieder diverse Labels in Los Angeles auf. Wie
auf der legendären KENT 001 repräsentiert die Compilation wieder Soul
Stomper, Rhythm & Blues-Buster, 60s Grooves und himmlische
Harmonien. Die Sweethearts schmücken unser Cover mit einem kürzlich
entdeckten Farbfoto aus den Archiven von Moderns Chefingenieur Bill
Lazerus. Abgesehen von ihrem lebhaften 'This Couldn't Be Me' lieferten
sie den Background für viele der 60er-Jahre-Aufnahmen des Stalls. Klassisch, schwarzes Vinyl!
"
Während die Sonne über einem malerischen Haus in East Nashville
untergeht, entblößt ein junger Mann ein Stück seiner Seele. Mit dem
Gesicht zur Kamera und einem seidigen Ensemble aus Anzugjacke, Hemd,
Hosen und fingerlosen Handschuhen, das "Sänger" ankündigt, bevor er
überhaupt den Mund geöffnet hat, lässt sich Lee Tracy Johnson auf seiner
Bühne im Vorgarten nieder. Er wiegt sich zum düsteren Drum-Machine-Puls
eines Synthesizer-getränkten Slow-Jams, streckt die Arme aus, als wolle
er sein Gleichgewicht finden, und singt in rührendem, zerbrechlichem
Ernst: "I need your love... oh baby..."Die Hunde im Hof nebenan
beginnen zu bellen. Eine mysteriöse Roboterfigur aus Pappe, die aus
unbekannten Galaxien hergebeamt wurde und an einem Baum befestigt ist,
ist weniger lautstark. Lee nimmt die Anwesenheit der beiden nicht zur
Kenntnis. Er ist damit beschäftigt, es zu spüren, Arme und Hände
gestikulieren. Seine Stimme erhebt sich im Falsett über die nun ruhigen
Hunde, über die Umgebungsgeräusche der Straße, die in das Mikrofon der
Handkamera sickern, über die Aufnahme seiner eigenen Stimme, die von
einer Boombox aus dem Off abgespielt wird. Nach sechs Minuten endet die
einzelne, kontinuierliche Aufnahme. In diesem intimen kreativen
Universum gibt es keine Wiederholungen. Es gibt noch viele weitere
Musikvideos zu drehen, und wie Lee später sagt: "Das erste Mal ist
eigentlich das Beste. Denn das kann man nie wieder erreichen. Du drückst
dich von innen heraus aus."
29,90 €*
Foundation Modal
This Modal is powered by moori Foundation
Diese Website verwendet Cookies, um eine bestmögliche Erfahrung bieten zu können. Mehr Informationen ...